Gå till innehåll
Uppsala Ponnyklubb
Uppsala Ponnyklubb

Betalningsinformation vt-24 för elever som ridit ht-23

Betalningsinformation våren 2024 - 1 januari tom 16 juni

Nedan hittar du info om vårterminens priser, regler för anmälan, avanmälan, betalningsdatum mm. Har du frågor är du välkommen att kontakta oss via upk@uppsalaponnyklubb.se

Inbjudan finns i din elevportal i Hippocrates from den 2 oktober 2023.

Kom ihåg att tacka ja senast den 30 oktober för att behålla din plats.

Ska du sluta rida i vår? Då blir vi jätteglada om du mejlar oss om det. Därmed underlättar du mycket i vårt planeringsjobb😊

Vi har uppdaterat vissa bitar i avtalet vilket gör att du som målsman/elev hos oss kommer behöva godkänna avtalet på nytt vid din nästkommande inloggning på kontot. Vi rekommenderar att du/ni läser igenom avtalet så du är uppdaterad om våra regler och rutiner för anmälan, avanmälan, betalning, igenridning och klädsel etc.

Vi vill också påminna om möjligheten att delbetala er/din kursavgift, du/ni ska då gå in under inställningar och kryssa i delbetalningar, spara grundinformationen.

Obs! Viktigt att du väljer delbetalning innan du tackar ja till inbjudan!

PRISLISTA VÅRTERMINEN 2024

24 Ridlektioner, 1 januari – 16 juni

Junior, född 2006 el senare 5 400 kronor (225 kr/lektion)

Senior, född 2005 el tidigare 6 360 kronor (265 kr/lektion)

Tillägg liten grupp (6 elever) senior 90 kronor per lektion
Tillägg liten grupp, träningselever, 60 kronor per lektion

Vi har valt att inte höja våra lektionspriser inför vårterminen trots att vi som förening har stora kostnadsökningar att vänta oss för el, bränsle, foder mm

Dock är vårterminen 24 lektioner mot höstterminens 20 lektioner varför terminsavgiften blir högre.

Anledningen till att vi valt att inte höja lektionspriserna är att vi är fullt medvetna om det oroliga världsläget och de rejält ökade kostnaderna för hushållen i Sverige. Vi hoppas att vi genom vårt val kan hjälpa till så att så många som möjligt av våra medlemmar därmed kan fortsätta med sin idrott. Kom ihåg att ni alltid kan kontakta oss om ni vill dela upp er kursavgift ytterligare eller flytta fram ett betalningsdatum.

Kursavgifterna faktureras via den mejl ni har angett på ert Hippocrateskonto och önskar du pappersfaktura så kan du kryssa i det på din portal vid inställningar. Du kan också själv lägga till en extra fakturamottagare via inställningar i din portal om ni är 2 som delar på betalningen.

Du ser också din ekonomi och dina fakturor via din elevportal.

Viktigt att ni skriver i det OCR-numret som står på fakturan vid inbetalning så underlättar det vårt arbete väsentligt. Om du har flera fakturor, gör varje inbetalning separat med sitt unika OCR-nummer. Slå ej ihop flera fakturor på en gemensam inbetalning, tack!

Bokning av plats:

Elever som ridit hos oss under våren bokar plats genom att tacka ja till inbjudan via sin elevportal i Hippocrates. När man tackat JA så har man bokat plats till nästkommande termin och vi skickar en faktura på 500 kronor i bokningsavgift, den skall betalas inom 30 dagar.

Nya elever bokar plats via upk@uppsalaponnyklubb.se

Byte av tid och grupp samt om du vill Rida 1 gång till i veckan: Mejla upk@uppsalaponnyklubb.se, vi återkommer till er i början av december när vi vet hur det ser ut med platser i andra grupper. Vi kan inte garantera gruppbyte utan det sker i mån av plats.

OBS! Även du som står på kö för gruppbyte/+1 lektion under hösten skall mejla så vi vet att det fortfarande är aktuellt.

Avanmälan av plats! När du har tackat ja till inbjudan så har du bokat en plats, om du avbokar din plats efter detta får du ej tillbaka bokningsavgiften, oavsett anledning till avbokning. Din avbokning skall ske via upk@uppsalaponnyklubb.se senast 30 dagar före terminsstarten. Vårterminen startar måndag vecka 1, den 1 januari 2024. Vid senare avanmälan så är du betalningsskyldig för hela terminen, detta gäller oavsett anledning för avanmälan. Du har möjlighet att själv sälja din plats, se info i avtalet/på hemsidan.

Nivåerna på de grupper som ska gå upp ett steg ändras i systemet vid årsskiftet för att inte påverka den innevarande terminens inställningar. Det kommer alltså att stå den nivån gruppen har haft under hösten när du tackar JA. Din instruktör kommer informera mot slutet av terminen om din grupp byter nivå.

Påminnelseavgift: Om betalningen inte har inkommit i tid och vi måste skicka ut en påminnelse tar vi ut en påminnelseavgift om 100 kronor/påminnelse. Påminnelseavgiften kommer att läggas på en separat faktura som vi skickar till dig/er. Kom ihåg att ni alltid kan kontakta oss om ni önskar dela upp resterande betalning ytterligare så hittar vi en lösning tillsammans.

Betalningsdatum vårterminen 2024

Vill ni ha fakturan tidigare så kontaktar ni kontoret så löser vi det!

30 oktober 2023-sista dag att tacka JA till plats, faktura på bokningsavgiften skickas när du tackat ja

Slutet av december - resterande kursavgift, faktura skickas ca 30 dagar innan

Vid delbetalning:

30 oktober 2023 - sista dag att tacka ja till plats, faktura på bokningsavgiften skickas när du tackat ja.

Slutet av december 2023 - delbetalning 1, faktura skickas ca 30 dagar innan

Slutet av januari 2024 - delbetalning 2, faktura skickas ca 30 dagar innan

Slutet av februari 2024 - delbetalning 3, faktura skickas ca 30 dagar innan

Medlemsavgift 2024 – Nytt år = Ny medlemsavgift- faktureras i början av januari 2024.

I medlemsavgiften ingår försäkringar hos Riksidrottsförbundet och Folksam samt att klubben betalar medlemsavgift till Upplands Ridsportförbund och Svenska Ridsportförbundet. Vi är därmed anslutna till SvRF vilket garanterar kvalitet på hästar, personal och anläggning. Medlemsavgiften är obligatorisk.

Junior 250 kronor Senior 300 kronor

Välkomna till en ny, rolig, hästig och lärorik termin tillsammans med oss på UPK!

 

Publicerad: 2023-09-24

Senast uppdaterad: 2023-09-24

Författare: Gabriella Pernler

Sponsorer

Besöksadress

Vaksala-Lunda 33
754 73 Uppsala

Postadress

Vaksala-Lunda 33
754 73 Uppsala

Kontakta oss

018- 31 71 03
upk@uppsalaponnyklubb.se

Bankgiro
798-7365